Уважаеми клиенти, считано от 1-ви февруари 2021 г. БНП Париба С.А. – клон София има нов адрес: гр. София, п.к. 1766, ж.к. Младост 4, Бизнес парк София, сграда 14, ет. 1. Нашите телефони, имейл адрес и уебсайт остават без промяна. Бъдете здрави! От екипа на БНП Париба.

#smartsaving  | 20.01.2021

Накратко за електронното банкиране

Преди години, когато хората искаха да направят паричен превод, те трябваше да изчакат началото на работното време на най-близкия клон на своята банка. Тези времена отминаха отдавна и банковите услуги вече са ни под ръка 24 часа в денонощието през всичките 7 дни от седмицата. Този постоянен достъп е най-голямото предимство на електронното и мобилно банкиране. Вижте още факти за тези услуги.

Е-банкирането – възходяща тенденция…

Банковите услуги преживяват своята „дигитална трансформация“. Точно както онлайн покупките, електронното банкиране и увеличаващият се набор банкови услуги през интернет привличат все повече потребители. Хората все по-често прибягват до електронно банкиране в ежедневието си – за проверка на наличност по сметките си, за превод на пари и за други услуги – без да напускат комфорта на своя дом, при това по всяко време на денонощието.

Мобилните банкови услуги също са във възход заради увеличения дял на смарт телефони сред мобилните устройства. Най-запалените почитатели на технологиите ежедневно извършват обичайните банкови операции през смартфоните си. Тази тенденция води до създаването на напълно „виртуални“ банки, които не поддържат клонове с физически адреси. Особено в страни, в които „традиционните“ банки с клонова мрежа са по-малко популярни, мобилните банкови услуги се радват на растящ успех, тъй като предлагат услуги, които са достъпни за всички, дори и в отдалечени и трудно достъпни райони.

…потвърдена и от числата

Само във Франция клиентите имат открити над 3 милиона онлайн банкови сметки.

През 2019 година използването на е-банкирането обхваща 58% от населението в Европейския съюз. Но тази средна стойност крие множество големи различия. Например в страни като Норвегия и Финландия този дял е съответно 95% и 91%, докато в Италия той е 36%, в България е 9%, а в Румъния - само 8%.

Франция е над средното за Европа ниво със своите 66% по този показател.

През 2019 г. 44% от френските потребители са ползвали ежедневно своите банкови сметки през мобилно приложение.

На африканския континент мобилните мрежи се развиват изключително бързо, движени от липсата на фиксирани телефонни линии и допринасят съществено за преодоляване на липсата на достъп до финансови услуги. В резултат мобилното банкиране се използва много по-често в Кот д'Ивоар например, отколкото в САЩ. По сходен начин, през 2016 г. в Кения само 19% от възрастните имат банкова сметка в традиционна банка, като същевременно 35% от населението използва мобилни финансови услуги (парични преводи, плащания).

България не е изключение от тенденциите в е-банкирането. Показателно е намалението в броя офиси на банковите мрежи.  По данни на Световната банка към края на 2019 г. в България е имало 58 банкови офиса на 100 хил. души население, което е спад с 32 за 9 години. За сравнение обаче, средният показател за страните от еврозоната е 21 клона на 100 хил. население и средно 24 за целия Европейски съюз.

Какви услуги са достъпни?

Е-банкирането и мобилното банкиране привличат потребители с по-широк кръг от комплексни услуги, при това денонощно през всички дни от седмицата.

Разбира се, потребителите могат да извършват всички основни операции: проверки, управление на спестовни и депозитни сметки; незабавни или планирани банкови преводи; управление на методи за плащане като дебитни и кредитни карти и др.

Те могат да ползват и по-сложни услуги, като например заявление за кредит (потребителски или ипотечен заем), подаване на заявка за покупка или продажба на акции или сключване на полица за животозастраховане.

В допълнение, от своите защитени профили потребителите вече имат достъп до широк набор от иновативни услуги. Те могат да общуват с представители на банките по имейл, чат или видеоконферентна връзка; да изпращат пари; да използват инструменти за бюджетиране  (управление на сметки, отчети за разходите и т.н.); да настройват система от напомнящи текстови съобщения.

Илюстрация за такъв иновативен продукт са „Депозити с бъдеще“, предлаган на българския пазар от БНП Париба изцяло онлайн. Можете да откриете депозит без посещение в банков офис, като първоначалната онлайн регистрация отнема до 15 минути. През срока на депозита можете да следите онлайн по всяко време състоянието на вашата депозитна сметка. Откриването и поддържането на депозитна сметка в БНП Париба е напълно безплатно. На практика вашият срочен депозит в БНП Париба е без разходи.

Присъединете се към хората, които ценят удобството на онлайн услугите и сигурността за спестяванията си! Вижте нашите предложения и заявете своя онлайн депозит тук.

 

Design by Despark - Website Design London