Уважаеми клиенти, с оглед на обявеното в страната извънредно положение, моля да ползвате за връзка с нас следните канали за комуникация: тел. 0700 11 004, имейл: customercare_bg@bnpparibas.com, както и електронното ни банкиране (за съществуващи клиенти). Препоръчваме ви да отложите посещенията в банковия салон. Благодарим за разбирането! От екипа на БНП Париба.

Новини | 12.03.2020

Училище по време на вирусна епидемия - образование във виртуална реалност

Епидемията от новия коронавирус COVID-19 доведе до затварянето на публичните пространства в Китай, Хонг Конг и други страни. С идването на грипната епидемия и извънредната ученическа ваканция у нас, няма как да не се замислим за това как институциите в източните страни успяват да се справят със загубените учебни часове по време на тази здравна криза. Отговорът: образование във виртуална реалност.

В час по английски език, момче поглежда листа пред себе си със задачата за деня: напишете кратко есе като опишете подарък, който сте получили, и как той ви е накарал да се почувствате. Крадешком помръдва лакът за да провери какво пише съседът по чин. И двете деца подскачат, когато учителят, който до този момент тихо ги е наблюдавал, им напомня да не се оглеждат.

Това може да е сцена, от което и да е училище по целия свят, освен че момчето не е в класната стая, приятелят му е на около 100 километра, а учителя не ги наблюдава, поне не буквално. Приблизително 190 милиона деца в Хонг Конг и Китай не могат да посещават училище поради опасността от заразяване с коронавирус и вместо това учат от вкъщи.

За много учители и училища ситуацията е позната, но технологиите през 2003 година, когато отново трябваше да преподават от вкъщи заради епидемията от Тежък остър респираторен синдром - ТОРС (SARS), и технологиите днес, дават напълно различни образователни решения. Поради липса на защитно облекло като маски за децата и техните учители, властите са принудени да разпоредят учениците да бъдат обучавани от вкъщи, а сега подтикват училищата да включат и технологични решения за създаване на виртуални класни стаи.

„Въпреки ситуацията с коронававируса, образователния сектор в Китай успява да задържи тенденцията си за дългосрочен растеж и технологично развитие,“ споделя Били Чу, директор на отдел инвестиционно банкиране на БНП Париба. Господин Чу, който е екперт по инвестиционно банкиране в образователния сектор, и екипът му в БНП Париба са работили по Първичното публично предлагане (ППП) на някои от най-големите имена в индустрията – Maple Leaf, China East Education, China Education Group и Edvantage Education Group. Четирите компании се отличават от конкурентите със силния си фокус върху технологиите за подобряване на образователната среда.

Господин Чу обяснява, че разширяването на средната класа води до пренасочване на все по-голям дял от семейните бюджети, насочен към образователния сектор. Все по-голяма част от допълнителните уроци ще се провеждат онлайн, като най-вероятно ще се изпозлват услугите на една от новите частни фирми за образование, чийто растеж е подпомогнат до голяма степен от достъпа им до финансиране на капиталовия пазар и съветите на банки като БНП Париба. 

Според господин Чу, тазгодишната вирусна епидемия доказва, че всички образователни институции ще имат нужда от виртуална платформа облачно пространство. Увеличението в последните седмици на цените на акциите на компании, предлагащи софтуер за онлайн обучение и решения за виртуална реалност (VR), показва, че инвеститорите също са забелязали тази важна тенденция.

 „Въпреки, че VR технологиите могат да помогнат за повишаване на концентрацията на учениците, това няма да е достатъчно, за да заместят напълно училището. Децата имат нужда да се социализират, за да израстнат емоционално и социално. Дали една VR конзола може да спомогне и за такъв вид уроци? Може би. Не се и съмнявам, че има интелигентни предприемачи, които работят над това,“  казва господин Чу.

Design by Despark - Website Design London