Открийте своя първи депозит в БНП Париба и ще ви подарим ваучер за книги на стойност 30 лв.
За да го получите, използвайте промо код Bonus30cl при онлайн регистрацията. Научете повече тук.

Новини | 17.01.2019

Най-новите тенденции в банкирането на дребно

Интервю с Кристоф Форер, изпълнителен директор на Symag

По време на Седмицата на ритейл търговията в Париж (Paris Retail Week), която се проведе от 10 до 12 септември 2018 г., phygital бе най-често споменаваното понятие и основна тема на събитието. Думата phygital е комбинация между physical и digital и посочва сблъсъка между електронната и реалната търговия. Изпълнителният директор на компанията за решения в онлайн и офлайн търговията Symag, която е филиал на БНП Париба Лични финанси, Кристоф Форер сподели своето виждане за тази тенденция. Вместо противопоставяне на онлайн и офлайн търговията той посочва omnichannel (множество от канали) или total commerce (цялостна търговия) за по-добро описание на тенденцията, тъй като двата канала всъщност се допълват напълно.

Дали традиционните магазини в бъдеще ще се превърнат просто в складове за онлайн заявки?

Физическите магазини няма да изчезнат, тъй като все по-голям брой хора се вълнуват по какъв начин потребителските им навици влияят върху околната среда и собственото им здраве. Този тип клиенти търсят местни продукти, които в много по-голяма степен отговарят на потребителската им етика. От друга страна, удобството да поръчаш продукт, който да бъде доставен до вратата ти, включително от другия край на света, е безспорно привлекателна възможност. За това днес търговията включва както традиционно пазаруване от местни търговци, така и онлайн пазаруване, което е бързо и практично.

По какъв начин се отразява smart phygital върху масовата дистрибуция?

Търговията винаги е била комбинация между логистика и продажби, като добър пример за този модел са супермаркетите. В същото време бързото развитие на интернет услугите  поставя в центъра на търговската стратегия потребителското преживяване и удовлетвореност.

За търговците smart phygital e възможност да приложат ефективни стратегии, за да вникнат в потребителските нужди, благодарение на Big Data и AI. Това им помага да приспособят продуктовото си портфолио и да увеличат продажбите си.

Достъпът до информация за потребителите подпомага търговците да прилагат нови подходи по отношение на конкуренцията. Днес те често продават през собствените си сайтове и продукти на конкуренти, подобни на собствените. Това е често срещана практика в много индустрии.

Какъв ефект има phygital за клиентите?

Phygital предоставя възможност за персонализирано потребителско преживяване въз основа на личните данни. Това всъщност е горещата тема на деня  – доколко клиентите са готови да предоставят данни за себе си, за да получават персонализирани оферти.

Също така трябва да се вземе предвид, че милениълите (поколението, родено от началото на 80-те години до началото на новото хилядолетие), които са активни и силно свързани в социалните медии, са отворени към този модел.

Бихте ли илюстрирали дигитализацията на отношенията с клиентите?

Един добър пример е възможността чрез новите технологии да се свърже потребител, вече закупил даден продукт, с потенциален потребител, без да се нарушава правото им на поверителност. Например чрез кода на закупения продукт въпросите на потенциалния клиент се изпращат до човек, който вече познава продукта, като така отговорите са силно персонализирани. По този начин клиентите могат да станат достатъчно привързани към марката или продукта, да го препоръчат на други. Това е особено полезно за нови купувачи, тъй като задълбочава интереса им към продукта и ограничава случаите на разочарование при покупка. Също така помага на клиентите онлайн да се чувстват като част от общност.

Design by Despark - Website Design London